• Traktory John Deere 5M

    Ušité na míru vašim potřebám

Řada 5M

Potřebujete-li kompaktní traktor, se kterým zvládnete težší práce pohodlněji, je nová řada 5M určena právě vám. Je o něco robustnější než řada 5G, přitom stále lehká ve své stopě a velmi obratná.

S masivním krátkým rámem - jedinečným prvkem značky John Deere - si řada 5M snadno poradí se zatížením 2,4 tuny. Také má mimořádně výkonnou hydrauliku s průtokem až 94l/min.

Přičtěte k tomu nové moderní převodovky, mechanické ovládací prvky a elektronický reverzor a lehce pochopíte, proč je řada 5M zvlášť vhodná pro malé i střední chovatele - nebo jako další traktor v podnicích s rostlinou výrobou.

  • Čtyři modely s výkonem 51 – 74 kW (70 – 100k) dle 97/68/EC
  • Výkonná hydraulika.
  • Konstrukce s krátkým rámem.
  • Ideální pro těžké práce s čelním nakladačem.
  • Převodovky od mechanické 16/16 SyncReverser až po 32/16 PowrReverser Plus s násobičem HiLo.
  • Užitečné zatížení 2,15 tuny.

Klíčové vlastnosti

 Více informací získáte kliknutím na odkazy níže.

Kabina

Prostorná a komfortní kabina

Prostorná a komfortní kabina

V této chvíli se usaďte do nečekaně prostorné kabiny traktoru a chovejte se jako doma. Ovládací prvky jsou tam, kde mají být. Vše je přehledné a jasné, není potřeba dlouhé vysvětlování.

  • S dobrým výhledem do všech stran jste připravení na dlouhé pracovní dny.Skleněné střešní okno je řešeno speciálně pro práce s čelním nakladačem, zaoblená zadní okna usnadňují výhled do prostorů, kde často potřebujete kontrolovat práci nářadí.
  • Světlé barvy a dostatek světla uvnitř dále zesilují pocit příjemného pracovního prostředí.
  • Vyberte si z řady volitelných sedadel mechanicky nebo vzduchem odpružených.

Tato kabina má zcela plochou podlahu a snadný vstup z obou stran.

Výhled v rozsahu 320°

Výhled v rozsahu 320°

  • Známé a precizně prověřené kabiny TechCenter s výhledem v rozsahu 320° si oblíbíte.
  • Úzké sloupky kabiny a tvar kapoty umožňují snadno kontrolovat polohu předních kol, například při práci v řádcích.
  • Volitelné střešní okno zajišťuje nejlepší výhled na čelní nakladač v maximální výšce.
  • V zadní časti kabiny oceníte výhled spodním oknem do prostoru závěsu nebo absenci klasických rohových sloupků.
  • Přední okno může být pevné nebo vyklápěcí a stěrač s ostřikovačem je umístěn uprostřed.

Ovládání větrání

Ovládání větrání
Traktory řady 5M používají stejně řešené větrání a topení jako vyšší řada 5R. Volitelná výkonná klimatizace nebo uhlíkové filtry, to jsou prvky pro náročné. Všechny ovládací prvky jsou umístěny na jednom místě vpravo pod střechou.

Osvětlení pro práci

Osvětlení pro práci
Hlavní světlomety pro dopravu jsou umístěny vpředu v masce a jsou typu H4. Stíníte si tyto světlomety čelním nakladačem nebo nářadím vpředu neseným? Je zde řešení, uprostřed umístěné světlomety H4. Umístění pracovních světlometů H3 je ve dvojicích vpředu a vzadu v rozích střechy.

Ovládání

Máte to pod kontrolou

 Ovládání

Traktory 5M používají řešení se dvěmi řadícími pákami. Dalším mechanicky ovládaným prevkem jsou vnější hydraulické okruhy. Elektricky jsou ovládány vývodový hřídel, pohon přední nápravy a uzávěr diferenciálu.

  • Zadní tříbodový závěs může být ovládán mechanicky dvěmi pákami, které naleznete na pravé boční konzoli. Jednou ovládáte polohu a druhou tahovou regulaci.
  • Nebo si zvolte elektricky ovládaný tříbodový závěs, poté na stejném místě naleznete typické ovládací prvky John Deere.
  • Parkovací poloha řadící paky, kdy je mechanicky zablokovaná převodovka je standardem i u této řady.
  • Zapínání vývodového hřídele je řešeno elektrohydrulicky tradičním ovladačem na konzoli a nebo si můžete zvolit vnější ovládání z blatníku traktoru
Přístrojová deska

Pevná přístrojová deska je umístěna tak, že jí nezastíní ani naklápěcí a teleskopický sloupek volantu, který si tam můžete individuálně nastavit. Uprostřed je displej zobrazující rychlost, otáčky vývodového hřídele a čas.
SyncReverser.

Přístrojová deska SyncReverser

Přístrojová deska SyncReverser
U typů s převodovkou SyncReverser (v ČR není v nabídce) jsou všechny ovaladče, jako směrová světla, houkačka, reverzor umístěny přímo na přístrojové desce, stejně se přepínají i tlumená, dálková světla.

Přístrojová deska PowrReverser

Přístrojová deska PowrReverser
Pokud je traktor vybaven převodovkou PowrReverser, naleznete ovládání směrových světel, houkačku, přepínání tlumených, dálkových světel přímo na sloupku volantu v provedení tradiční páčky jako u osobních vozidel. Rovněž elektricky ovládaný reverzor se pohybuje společně se sloupkem volantu.

Motor

Ověřená výkonnost: motor PowerTech M 4.5 litru.

 Motor

Jako všechno další u řad 5 i motory PowerTech M 4,5 litru se vyznačují rentabilitou a životností.

Je snadné se starat o servis díky dlouhým intervalům výměny oleje, vše je řešeno jednoduše a tak, aby přesto byli splněny požadované přísné emisní normy Tier III.

Když to jde ztuha

Motory PowerTech M poskytují rozsah konstantního výkonu 340 otáček a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 390 Nm u modelu 5100M. Se zálohou točivého momentu 28% budete mít dostatečnou sílu i pro těžší tahové práce.

Emisní normy TIER III
Myslíte si, že nové přísné emisní normy TIER III a mechanicky řízený motor to k sobě nepatří? Opravdu to není snadné, u vyšších výkonů téměř nemožné, ale u nových motorů PowerTech M se nám podařilo najít funkční kompromis.

Turbomychadlo

Turbomychadlo
Všechny modely řady 5M jsou vybaveny novým turbodmychadlem které zvyšuje výkon i točivý moment. Pro správnou funkci je důležité rovněž krátké výfukové potrubí, které zachová vysokou rychlost výfukových plynů.

Chladič stlačeného vzduchu

Chladič stlačeného vzduchu
Efekt chladiče stlačeného vzduchu je snížit teplotu stlačeného vzduchu o 40% až 50%. Díky tomu se do válců dostane více kyslíku pro optimální hoření.

Válec

Válec
Tradiční je chlazení pístů olejem, mokré vložky válců a viskózní spojka ventilátoru chlazení.

Chlazení

Emisní normy a výkon motoru, to vyžaduje kvalitní a výkonné chlazení.

Přesné chlazení

Přesné chlazení
Moderní motory vyžadují pro svoji optimální učinnost vysoké provozní teploty, ale přitom se nesmí přehřát. Potřebujete tedy rychle motor ohřát a pak udržovat provozní teplotu bez ohledu na okolní teplotu a zatížení.

Lamely kapoty
Lamely v kapotě byly přepracovány, nyní jsou dva otvory nahoře a dva po stranách. Vrchní otvory zlepšují tok vzduchu kolem chladiče, postranní otvory odvádí horký vzduch od motoru.
Snadný přístup k chladičům
Jednodílná kapota a řešení chladičů zajišťují snadný a rychlý přístup při provádění každodenní údržby.

Převodovka

Tři typy převodovek - zvolte si tu pravou.

 Převodovka

U traktorů řady 5M vám nenabízíme jednu, ale hned tři volitelné převodovky. Tak si můžete zvolit tu, která bude vyhovovat potřebám vaší farmy. Všechny tři používají mokrou lamelovou spojku.

SyncReverser

SyncReverser

Základní verze převodovky SyncReverser má 16 stupňů dopředu, 16 stupňů dozadu, řazených dvěma pákami.

  • Tato převodovka je nabízena pouze s maximální rychlostí 30 km/h.
  • Není v nabídce pro Českou Republiku

PowrReverser

PowrReverser

Převodovka PowrReverser má16 stupňů dopředu, 16 stupňů dozadu, řazených dvěma pákami. Tato převodovka je díky elektricky ovládanému reverzoru ideální pro práce s čelním nakladačem.

  • Reverzace bez sešlapování pedálu spojky.
  • Páčka reverzoru je umístěna na sloupku volantu a pohybuje se společně s volantem, tak je vždy ve stejné poloze vůči volantu. Je snadno dasažitelná a levou rukou můžete řídit.
  • Olejem chlazená mokrá lamelová spojka je zárukou vysoké spolehlivosti, životnosti, ale i jemné a přesné modulace při reverzaci se zátěží.
  • Poměr rychlostí dopředu a dozadu je 1: 1,1 ověřený ideál pro práci s čelním nakladčem, pomalu k nákladu a rychle pryč.
  • Tato převodovka s maximální rychlostí 40km/h je základní verzí pro ČR.

PowrReverser PLUS

PowrReverser

Převodovka PowrReverser Plus je navíc vybavena dvostupňovým násobičem Hi-Lo tedy máte dalších 16 stupňů dopředu.

  • Pro práce, kdy potřebujete reagovat na zvýšené zatížení, odpor nářadí nebo potřebujete snížit rychlost, využijete dvoustupňový násobič Hi-Lo, rychlost se sníží o 20%.
  • Řazení násobiče je elektricky tlačítky z řadící páky rchlostních stupňů a zařazený stupeň želva / zajíc je signalozován na přístrojové desce.
  • Reverzace bez sešlapování pedálu spojky je samozřejmostí.
  • Páčka reverzoru je umístěna na sloupku volantu a pohybuje se společně s volantem, tak je vždy ve stejné poloze vůči volantu. Je snadno dasažitelná a levou rukou můžete řídit.
  • Olejem chlazená mokrá lamelová spojka je zárukou vysoké spolehlivosti, životnosti, ale i jemné a přesné modulace při reverzaci se zátěží.
  • Poměr rychlostí dopředu a dozadu je 1: 1,1.

Rámová konstrukce

Tradiční rámová konstrukce John Deere – nyní i na základních traktorech.

Tradiční rámová konstrukce John Deere

I u této řady základních traktorů je nyní použita typická konstrukce John Deere s mostovým ocelovým rámem. Řešení je obdobné jaku u řady 5R. Rám je pouze díky nové převodovce o 440 mm kratší.

Motor je umístěn v rámu na gumových silentblocích. To znamená žádné zatížení a žádné vibrace se nedostanou dál.

  • Nízká pohotovostní hmotnost a velká užitečná - pracujte s větším a těžším nářadím.
  • Optimální rozložení hmotnosti – dobrá trakce, snadné zatáčení a zvedání nářadí.
  • Ocelový mostový rám – kompaktní, modulární konstrukce traktoru.
  • Motor není nosnou součástí – nepřenáší se hluk a vibrace na další části stroje.

Čelní nakladač

Čelní nakladač
Rám čelního nakladče je přišroubován přímo na rám traktoru. Nepotřebujete další pomocné rámy, které zvyšují hmotnost a také komplikují přístup k motoru.
Veškeré zatížení od čelního nakladače se přenáší přímo na přední a zadní nápravu traktoru prostřednictvím rámu, bez zatěžování motoru.

Hydraulika

Otevřený hydraulický systém

 

Otevřený hydraulický systém

U těchto traktorů je hydraulický systém řešen jako otevřený s tandemovým zubovým čerpadlem v základu s výkonem 74 l/min.
První čerpadlo poskytuje 24 l/min pro napájení systému řízení a brzd, druhé čerpadlo s výkonem 50 l/min slouží pro tříbodový závěs a vnější hydraulické okruhy.

  • Tandemové zubové čerpadlo s výkonem 50+24 l/min nebo volitelné 70+24 l/min pro každou práci.
  • Vnější hydraulické okruhy mohou být v provedení jeden, dva a nebo tři, vždy jako monoblok.
  • Pro pohon hydromotorů čelního nakladače slouží samostatný rozvaděč umístěný vpravo pod kabinou.
  • Umístění ovládání vnějších okruhů a křížové páky čelního nakladače je vpravo na konzoli, přehledně a logicky.

Vnější hydraulické okruhy

Vnější hydraulické okruhy
 Můžete si vybrat tři varianty monobloku vnějších hydraulických okruhů,dle vašich potřeb:

  • V základu pro ČR jsou dva vnější hydraulické okruhy.
  • Každý okruh má čtyři polohy, zvedání, neutral, spouštění a plovoucí poloha.
  • U varianty tří okruhů je první okruh s nastavením průtoku, kdy rozdělíte množství oleje mezi ním a dalšími dvěmi a navíc je prioritní.

Plus:

  • Nastavení okruhů, do třech režimů, rotační hydromotor, čelní nakladač a lineární hydromotor, po dosažení koncové polohy se páka vrátí zpět do neutrálu.
  • Možnost seřízení průtoku nebo nastavení, jak z místa řidiče, tak i z vnějšku.
  • Ovládací páky okruhů se vždy po zhasnutí motoru vrací do neutrální polohy.

Závěsy a vývodový hřídel

Závěsy a vývodový hřídel

Závěsy a vývodový hřídel

My víme, jak rozdílné nářadí potřebujete využít na své farmě a tedy zapřáhnout za tento traktor. To je tedy důvod proč nabízíme různé kombinace, například vývodového hřídele: 540/540E a nebo 540/540E/1000 otáček. Změny otáček jsou řazeny pákou umístěnou na tradičním místě na konzoli a vedle naleznete spínač elektrohydrulického ovládání. Vše žlutě barevně odlišeno.

  • Hydraulicky ovládaná brzda vývodového hřídele zajistí to, že po vypnutí vývodového hřídele se nářadí nebude dále otáčet, pokud je to vyžadováno.
  • Spojka a brzda vývodového hřídele je lamelová olejem chlazená.
  • Tento traktor je možné vybavit rovněž čelním tříbodovým závěsem nebo i čelním vývodovým hřídelem.
  • Na přání můžete mít i externí ovládání vývodového hřídele.

Závislý vývodový hřídel
Pouze na této řadě traktorů je možné nabídnout i závislý vývodový hřídel. Tedy otáčky zadního vývodového hřídele jsou závislé na otáčkách pojezdových kol. To využijete například tehdy pokud máte nářadí s poháněnými nápravami pro lepší průjezd ve svažitém terénu.

Závislý vývodový hřídel

Zadní tříbodový závěs
Maximální zdvihací síla 36 kN, je dostatečná i pro těžší nářadí, které jste schopni využít s traktory tohoto výkonu. Konstrukční provedení je tradiční John Deere se dvěmi externími pístnicemi, bez pístnice umístěné uvnitř skříně diferenciálu.

Tlumení závěsu

Tlumení závěsu
Tlumení dodávané standardně s elektornickým ovládáním závěsu, omezuje rázy a přispívá k hladké jízdě i s připojeným nářadím.

Nápravy a brzdy

Nápravy a brzdy

Nápravy a brzdy

Můžete si vybrat mezi přední poháněnou MFWD a nepoháněnou nápravou 2WD. Technické řešení s přední nepoháněnou nápravou 2WD je dostupné pouze pro modely 5070M a 5080M a rovněž vyžaduje převodovku s maximální rychlostí 30 km/h. Přední poháněná náprava MFWD je dostupná pro všechny modely řady 5M:

  • Pohon přední nápravy MFWD je elektrohydrulicky spínaný.
  • Můžete si vybrat mezi dvěmi verzemi předních blatníků, pevné nebo otočné, které sníží poloměr otáčení o 0,5m.

Přední náprava 2WD

Přední náprava nepoháněná 2WD:

  • Maximální úhel natočení je 55° .
  • Rozchod je nastavitelný od 1520mm do 2020mm, po 50mm krocích.
  • Provedení přední nápravy je robustní, litinové.

Přední náprava 4WD

Přední náprava poháněná MFWD
Spínání pohonu přední nápravy je řešeno elektrohydraulicky. Díky tomu můžete pohon sepnout i při práci. Přední diferenciál je řešen jako samosvorný. Maximální úhel natočení nápravy je 52°.

Brzdy

Traktory řady 5M jsou vybaveny olejem chlazenými lamelovými brzdami, které jsou bezúdržbové, samostavitelné s dlouhou životností:

  • Hlavní brzdový válec je řešen tak, aby zajistil vysokou citlivost, ale přitom dostatečný brzdový výkon.
  • Při použití obou brzdových pedálů je automaticky sepnuta spojka pohonu přední nápravy a tak jsou brzděny nejen kola zadní nápravy, ale i přední.
  • V základu pro ČR jsou traktory vybaveny rovněž dvouhadicovým i jednohadicovým systémem vzduchových brzd pro připojené nářadí a vleky.

AMS

Volitelné navádění pro jedinečnou přesnost

AMS

Vzhledem k převážnému použití traktorů řady 5M u menších farmářů nebo živočišné výrobě není možné na tyto traktory namontovat plně integrované systémy precizního zemědělství. Přesto máme řešení.

Mezi tato řešení patří:

Lišta GreenStar Lightbar

Světelná lišta GreenStar
Jste-li nováčkem v oblasti naváděcích systémů bude vám vyhovovat tento jednoduchý a srozumitelný systém paralelního navádění. Jeho zabudování a zprovoznění netrvá ani deset minut a pracuje na jakémkoliv stroji John Deere. Systém se sestává ze dvou součástí: přijímače StarFire 300, který přimontujete na kabinu a ze světelné lišty GreenStar, která přijde na vaši přístrojovou desku. Každá dioda na světelné liště GreenStar ukazuje 10-ti centimetrovou odchylku od ideální stopy.

AutoTrac ATU 200

AutoTrac
Univerzální systém řízení AutoTrac ATU 200.  Satelitní systém automatického řízení maximalizuje produktivitu a zároveň velmi ulehčuje práci řidiče, zejména za soumraku či v prašném prostředí. Systém AutoTrac omezuje přesahy až o 90 procent a zrychluje otáčky na souvrati, čímž šetří váš čas, palivo a mzdové výdaje. Dokumentace o provedené práci a program pro řízení připojených strojů nám pomáhají sledovat vstupní náklady a elektronicky zaznamenávají výnosnost plodin a další proměnné položky.  Souprava obsahuje přijímač StarFire, displej GreenStar a přenosnou řídící jednotku s volantem. Spolupracuje se signály SF1 a SF2, stejně tak jako se základnou RTK.

Pro řízení strojů ISOBUS kompatibilních, dokumentaci nebo jako výkonnostní monitor můžete použít barevné displeje GreenStar 1800 s tlačítky nebo GreenStar 2600 s dotykovou obrazovkou.

Čelní nakladače

Společně konstruovány – Traktory 5M a čelní nakladače

S čelními nakladači John Deere si můžete být jisti větší výkonností, spolehlivostí a bezvadným sladěním s vaším traktorem John Deere. Proč? Protože jsme je navrhli jako nedílnou součást vašeho traktoru – ne jako něco, co se k němu později přišroubuje. Jejich mimořádná síla a spolehlivost znamená, že můžete naplno využít hydraulického výkonu vašeho traktoru. Pro obrovskou trhací sílu – a rychlejší pracovní cykly.

Čelní nakladač

Pouze čelní nakladače John Deere vám zajistí

  • Souměrné zatížení přední nápravy
  • Optimální zátěž a stabilitu traktoru
  • Menší namáhání rámu a konstrukce
  • Ergonomické ovládání
  • Bezkonkurenční výhled
  • Kompatibilitu s koly a volnou mezeru od nárazníku
  • Nepřekonatelnou snadnost údržby
MSL nebo NSL?

Nakladače s mechanickým vyrovnáváním (MSL) během zdvihání a spouštění udržují automaticky nářadí ve stejné poloze. Vyplatí se zejména tam, pokud nakládáte často například palety. Nakladače bez vyrovnávání (NSL) stojí méně a jsou vhodné tam, kde není během zdvihání a spouštění zapotřebí udržovat nářadí stále ve stejné poloze.

Který nakladač je vhodný pro moji farmu?

  • Typ 533 je ideálním pro obecné použití a příležitostné práce na farmě. Jeho nosnost činí 1,6 tuny
  • Typ 583 je vyroben pro traktory řady 5M a 5R, má větší dosah i nosnost než model 533.

Příprava pro čelně montované nářadí

Příprava pro čelně montované nářadí
Toto komfortní řešení využijete vždy pokud budete pracovat s nářadím umístěným vpředu, jedno zda to bude žací lišta nebo sněhová radlice. Například u sněhové radlice budete jedním okruhem ovládat zvedání a spouštění a druhým její naklápění.

Příprava pro čelně montované nářadí a nakladač

Příprava pro čelně montované nářadí a nakladač
Technické provedení obsahuje dva vnější hydraulické okruhy, jeden s plovoucí polohou umístěné vzadu na pravé straně vedle standardních vnějších okruhů a rychlospojky které jsou vyvedeny na pravou stranu doprostřed pod schůdky stroje.

Příprava pro čelní nakladač

Příprava pro čelní nakladač Technické provedení obsahuje dva vnější hydraulické okruhy. Jeden s plovoucí polohou umístěný vzadu na pravé straně vedle standardních vnějších okruhů, tyto okruhy jsou vyvedeny do multispojky na konzoli čelního nakladače. Součástí této sady jsou již zmíněné konzole pro čelní nakladač John Deere a kryt čelní masky. Traktor je tedy vybaven jako když jste právě odpojil čelní nakladač.

Řazení HiLo z páky

Řazení HiLo z páky
Oblíbenou specialitou firmy John Deere je možnost řazení rychlostních stupňů při zatížení z křížové páky, kterou ovládáte např. čelní nakladač. Přijíždíte k balíku sena a potřebujete současně ovládat čelní nakladač a snížit rychlost podřazením? Nyní žádný problém, John Deere to umí.

 

Video - řada 5M

Řada 5M - video
Přehrát

Adresa:


STROM PRAHA a. s.
Lohenická 607
190 17 Praha 9-Vinoř

Telefon:

 

283 092 111, 283 092 616-619

Fax:


286 852 569

E-mail:

info@stromc.cz

 

WWW:

http://www.strompraha.cz/